Na světě se nachází nespočet vozů. Výrobci automobilů se aktuálně snaží vyhovět požadavkům i těch nejnáročnějších zákazníků. V minulosti ale bylo vyrobené i nejblbější auto na světě. Troufli byste si řídit tuto tříkolku?
Auto přirovnávané ke knihám
Dospělým se zdají ilustrace v knihách Dr. Seusse zvláštní. Knihy pro děti působí velice podivným dojmem. Pro ujištění, autorovy knihy jsou pouhou fantazií bez logiky a uvažování.
Řekli byste si, že by se určitě nikdo nikdy nepokusil ztělesnit toto šílenství ve světě výroby automobilů. To jste na omylu. Podívejte se na Reliant Robin.
Jméno tohoto vozu dokonce zní trochu vtipně. O žádný vtip ale nejde. Reliant Robin je reálné auto, které bylo vyrobeno v Británii, kde jste ho mohli potkat v běžném provozu. Podívejte se na něj.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Ano, má tři kola, jedno vepředu a dvě vzadu. Co není jisté, je to, zda si řízení tohoto vozu užijete. Auto je ukázkou toho, když vezmete tříkolové vozidlo a změníte konfiguraci vozu. Po malé změně ale vznikne něco trochu vratkého.
Ale i přes svůj zvláštní design vás Reliant Robin dokáže překvapit. Některé zdroje tvrdí, že byl tento vůz z lehkého materiálu druhým nejoblíbenějším prodávaným vozem v historii.
Další zajímavostí je, že Reliant Robin byl po nějakou dobu druhým nejvíce vlastněným automobilem ve Velké Británii.
Řidičský průkaz na motorku
Výroba tohoto vozu byla odstartovaná v roce 1973. Pod palec si výrobu vzala známá firma Ogle Design. Robin Mk. 1 nebyl první bláznivou tříkolkou. Byla to náhrada za Reliant Regal, který byl už v té době náhradou vozu Reliant Regent.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Tato tříkolová motorka vypadala, jako by patřila do rušných ulic Bangkoku z osmdesátých let.
Robin Mk. 1 byl stále motocyklem s objemem motoru 750 ccm, později se dočkal zlepšení na 850 ccm. Výhodou bylo to, že vám pro toto vozítko stačil řidičský průkaz na motocykl.
Po devíti letech v roce 1982 byla výroba ukončena. Během svého působení byl ale skvěle přijat ze dvou důvodů. Byl kompaktní a lehký, poskytoval dobrou spotřebu paliva během plynové krize a byl docela cenově dostupný.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Robin poskytl lidem z Londýna a také lidem z venkova skromný a jednoduchý způsob dopravy, aniž by museli investovat do velkého vozidla.
Společnost později vyrobila vylepšený model Mk. 2. Pojmul více pasažérů a chlubil se větším prostorem. Robin se nadále vyráběl až do roku 2002 jako Mk. 3. Ten už pak disponoval palubním počítačem, který ovládal motor.
Pokud byste měli zájem si tento vůz pořídit, nebude to tak těžké. Několik autoklubů se něžně stará o své Robiny a mnoho z nich se dá najít za úžasné ceny. Robin v dobrém stavu se dá pořídit okolo patnácti tisíc korun.
Autor: Štěpán Pacík