Známý filmový klaďas, tak se dá zjednodušeně popsat herecká kariéra Hectora Elizonda. Ve filmech Garryho Marshalla totiž vždy ztvárňoval vedlejší kladné postavy, které ale vždy byly pro hlavní hrdiny velmi důležité.
Narodil se v New Yorku v roce 1936, kam se rodiče přestěhovali poté, co se vzali v Portoriku. Původně se nechtěl stát hercem, nýbrž učitelem historie, zároveň s tím však studoval balet. Bohužel si nešťastně poranil nohu a baletu se musel vzdát.
Po absolvování herecké průpravy u Stelly Adler zářil na divadelních prknech v New Yorku a Bostonu. Filmovou kariéru rozjel až v sedmdesátých letech. Jeden z prvních filmů je Zrozen k vítězství z prostředí narkomanů.
Z baleťáka filmovým klaďasem
Poté, co se v osmdesátých letech seznámil na basketbale s režisérem Garrym Marshallem, stal se téměř stálicí jeho filmů.
Objevil se celkem v osmnácti jeho snímcích a nejznámější je bezpochyby role v pohádce pro dospělé Pretty Woman. Coby ředitel hotelu Barney Thompson pomáhá Vivien v podání Julie Roberts s proměnou z prostitutky v ženu s vytříbeným chováním. Sice se ve filmu objevil jen deset minut, ale jeho role zde byla výrazná.
S ústřední dvojicí z Pretty Woman se později setkal ještě při natáčení filmu Nevěsta na útěku. V teenagerovském snímku Deník princezny si opět zahrál klaďase s vytříbeným chováním, který pečuje o bezpečnost královny a snaží se z Anne Hathaway udělat princeznu.
Významná byla také jeho role v seriálu Nemocnice Chicago Hope, kde si zahrál doktora Phillipa Watterse.
Mladý otec
Soukromý život měl zpočátku trochu divoký. Svou první manželku si vzal v roce 1955 a zplodili spolu syna. V pouhých devatenácti letech se tak stal otcem, ale manželství se po dvou letech rozpadlo. Následovaly kratší vztahy až do roku 1969, kdy potkal při práci Carolee Campbell se kterou žije dodnes.
Jeho maminka měla na Alzheimera. Po zkušenosti s péčí o takto nemocnou osobu se rozhodl angažovat v rozšiřování povědomí o této zákeřné nemoci. V roce 2017 zemřel ve věku šedesáti let jeho syn. Dnes třiaosmdesátiletý herec je stále fešák a od natáčení slavné romance se moc nezměnil.
Autor: Karolína Stoczková