Při náboru zaměstnanců – a zvláště těch v IT – se bez kvalitního inzerátu daleko nedostanete. Jak takový kvalitní inzerát vypadá a o kolik vám zvýší šance přijmout toho pravého člověka do vašeho týmu?
Kvalitní inzerát znamená i kvalitní odpovědi
Kvalita inzerátu je podle pracovního portálu Jobstack.it pro nábor specialistů naprosto klíčová. Přepočítáno na čísla, taková kvalitně zpracovaná nabídka zaměstnání má až 20krát vyšší šanci na úspěch než nabídka průměrná. No a oproti té špatné klidně až 30krát.
Přiznejme si to, že zvlášť v IT je více volných míst než specialistů, kteří by je zaplnily, a proto se jen těžko budou tito specialisté zabývat inzerátem, ve kterém nejsou o pozici uvedené ani základní údaje. A že takových inzerátů i v dnešní době je!
Co by nemělo kvalitnímu inzerátu chybět?
Jednou z nejdůležitějších věcí, kterou však velká část inzerátů neobsahuje, jsou platové podmínky. V tom mají personalisté často svázané ruce, protože povel nemluvit o penězích přichází často od vedení.
Týká se to i vás? Zkuste si s vedením promluvit a domluvit se alespoň na uvedení alespoň určitého platového rozmezí, se kterým mohou zájemci počítat.
Plat uvádíme v první řadě, protože se jedná o jednu z nejčastějších chyb, ale úspěšný inzerát ani zdaleka nestojí pouze na penězích.
Důležitou součástí pracovního inzerátu je také podrobný popis toho, co kandidáta na pozici čeká a jaké na něj máte požadavky. Ty by měly být vždy realistické.
Jen těžko můžete chtít 5+ let zkušeností s technologií, která existuje teprve dva roky (a že se nejedná zase o tak výjimečný požadavek).
A když už jsme u technologií, inzerát by měl obsahovat seznam toho, s čím bude zaměstnanec pracovat. A to jak po stránce hw, tak i softwaru.
Jaké jsou pracovní podmínky? Bude zaměstnanec pracovat na jednom projektu nebo na více? Jedná se o nový projekt nebo už na něm pracují ostatní?
A jaké má očekávat podmínky po ostatních stránkách? Nabízíte HO a remote nebo je nutné sedět v kancelářích?
Zkrátka a dobře, pokud chcete kvalitní uchazeče a odpovědi, musíte poskytovat kvalitní a realistické informace.
Autor: redakce